Ekonom | Jak zvládnout revoluci v ochraně dat

Ekonom | Jak zvládnout revoluci v ochraně dat

 

Sociální síť Facebook se od dubna ptá svých uživatelů, jestli může v jejich fotografiích a videích používat technologii pro rozpoznávání obličeje, jestli chtějí i nadále sdílet informace ze svých profilů anebo zda si přejí zobrazovat reklamy cílené na své zájmy. Na svém blogu sociální síť informovala o tom, jak pracuje s osobními údaji dětí a že až do doby, než budou plnoletí, nebudou moci mladí lidé využívat některé funkce sítě, například rozpoznávání obličejů. Při přihlášení dostávají uživatelé také informaci o tom, jaké údaje o nich Facebook sdílí se svými obchodními partnery.

Největší české podniky, jako je například Seznam.cz, se začaly připravovat už před dvěma lety, kdy evropští zákonodárci nařízení schválili. Postupně se přidávaly další společnosti –mobilní operátoři, banky. Teď už GDPR řeší i drobní živnostníci, neziskové organizace nebo bytová družstva. Kdo nechal přípravy na poslední chvíli, většinou nestíhá.

„I přes zvýšený zájem firem o tuto problematiku během posledního měsíce odhaduji, že k meznímu termínu bude v souladu s GDPR méně než čtvrtina povinných subjektů,“ obává se ředitel inspekční a certifikační společnosti Bureau Veritas Jakub Kejval.

Celý článek si můžete přečíst zde.

Výsledek obrázku pro logo ekonom, jpg