Tento měsíc slaví Bureau Veritas 190 let od svého založení. Jak dlouho pro Bureau Veritas pracujete a jak toto výročí vnímáte?
Nastoupil jsem v 2001 jako finanční manažer na poloviční úvazek a za těch 17 let se počet zaměstnanců i obrat společnosti v České republice zdesetinásobil a mám radost, že jsem mohl být u toho. Bureau Veritas tak musím zčásti vnímat i jako svoje dítě, které se blíží dospělosti.
Šest let zastáváte pozici generálního ředitele – jak bojujete proti syndromu vyhoření, případně s únavou z tak náročné práce?
Stereotyp nemám rád a tak stále vymýšlím něco nového, abych neupadl do rutiny. Co se týče boje se stresem a enormní zodpovědností, tady už to není tak snadné. V práci se dobíjím od skvělého týmu energických kolegů a radost dodají také spokojení klienti. Také na šéfy jsem měl docela štěstí. Ve volném času pomáhá sport (squash, tenis, badminton) a uklidní i dobré pivo.
Co jsou první věci, které v práci uděláte? Máte nějaké pracovní rituály? Činnosti, které děláte každý den v podobný čas?
Vždy se na pracovní den připravuji již večer před, aby byl den efektivní a neměl jsem zbytečné prostoje. Nemám rád rituály, vždy se přizpůsobím prioritám a potřebám klientů. Někdy jsem v práci před sedmou hodinou ranní, někdy až po deváté. Až na pracovní obědy si držím polední pauzu pro sebe, a to nejen na jídlo, ale zejména na oddych, to je snad jediný rituál.
Na jaké aktuální kauze trávíte nyní v práci nejvíc času a proč?
Mám na starosti 3 země (ČR, SR a Maďarsko), devět výkonných divizí a péči o více než 3 tisíce klientů, a tak pracuji paralelně na více věcech najednou. Aktuálně ale určitě vede pomoc klientům se vyrovnat s novým nařízením EU ohledně ochrany osobních údajů (GDPR).
Jak byste popsal atmosféru v práci?
U nás jsou vztahy mezi kolegy veskrze přátelské a otevřené. Mám raději týmové hráče než sebestředné individualisty. Na tým, s kterým mám možnost pracovat, jsem mimořádně hrdý.
Bez čeho si svůj pracovní den nedokážete představit?
Bez úspěchu. Pokud se daný den nevyhraje nějaký kontrakt, nevytrhneme klientovi nějaký trn z paty, nepodaří se nám vyřešit nějaký problém, mám pocit, že ten den byl prázdný. Naštěstí takových dnů je naprosté minimum!